Ilmainen seminaari: 16.5. klo 10.00 – 15.00
Sibelius-Akatemian auditorio, Töölönkatu 28, T-talo, 5.krs., Helsinki
Musiikin uudet ansaintamallit
Musiikkialan yritykset joutuvat nykyajan murroksessa miettimään ansaintalogiikan uudella tavalla. Tulovirtoja ankkuroidaan yhteistyösopimuksilla, mainosrahoituksella, keskittymällä syvemmin 360 asteen malliin ja jopa “maksa mitä haluat” -logiikalla. Uusien julkaisujen elinkaari on muuttunut lyhyemmäksi, käytettävät teknologiat kehittyvät huimaa vauhtia.
Mitä tulevaisuuden ansaintamalleja häämöttää edessä ja mitä on jo tapahtunut? Näkemyksensä asiasta antaa mm. vallankumouksellisen sosiaalisen levy-yhtiön Sellabandin toimitusjohtaja Johan Vosmeijer.
Päivän ohjelmassa Timo Poijärvi (Idean Enterprises) kertoo kuluttajakäyttäytymisen muutoksesta ja crowd sourcing -tapojen lisääntymisestä, jotka radikaalisti vaikuttavat perinteisen ansaintamallien toimintaan. Alan muutoksia puidaan yhteispaneelissa, jonka moderaattorina toimii Janne Airo (Playground Music Scandinavia).
Seminaari on maksuton mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen ti 13.5. mennessä.
Lisätietoja: http://www.musiikkimedia.fi/40